User Menu
UGDYMO(SI) PROCESO ORGANIZAVIMO MOTO:
„Pasakyk man, ir aš pamiršiu. Parodyk man, ir aš galbūt prisiminsiu. Bet įtrauk mane į veiklą, ir aš išmoksiu“ - kinų patarlė.
UGDYMO PROGRAMOS
Ikimokyklinis ugdymas organizuojamas vadovaujantis 2007 m. įstaigoje parengta, 2016 m. atnaujinta
Ikimokyklinio ugdymo programa „Mažojo žmogučio link...".
Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m.
balandžio 18d. įsakymu Nr. ISAK-627 patvirtintu ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų
aprašu.
Į ugdymo turinį integruojama pedagogų parengta programa „Sveikas darželis". Programa
atnaujinta ir patvirtinta 2018 m. balandžio 24 d.
Programa ,,Gyvenimo įgūdžių ugdymas. Ikimokyklinis amžius”
Programa integruota į programos ,,Sveikas darželis" turinį. Gyvenimo įgūdžių ugdymo parengta
įgyvendinant Europos sveikatą stiprinančių mokyklų projektą,koordinuojamą Pasaulio sveikatos
organizacijos Europos regiono biuro (PSO/EURO), Europos Tarybos bei Europos
Komisijos, bendradarbiaujant su Jungtinių Tautų Vaikų fondu (UNICEF). Pritarta Švietimo ir
moksloministerijos Sveikatos ugdymo ir kūno kultūros ekspertų komisijos (2003-01-21 Nr.28).
Priešmokyklinis ugdymas organizuojamas vadovaujantis „Bendrąja priešmokyklinio
ugdymo ir ugdymo(si) programa".
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministrė pakeitė 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymą
Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir išdėstė jį
nauja redakcija: Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. liepos 22
d. įsakymo Nr. V- 674 redakcija. Šis įsakymas įsigaliojo 2016 m. rugsėjo 1 dieną.
Programa ,,Zipio draugai”
Nuo 2002 m. į priešmokyklinio ugdymo procesą integruojama Vaikų socialinių įgūdžių ugdymo
programa „Zipio draugai", kurios tikslas - siekiant geresnės emocinės vaikų savijautos, padėti
jiems įgyti socialinių bei emocinių sunkumų įveikimo gebėjimų.
„Zipio draugų“ programa 2008 metais įtraukta į Nacionalinę smurto prieš vaikus prevencijos
ir pagalbos vaikams 2008 – 2010 metų programą (LRV 2008 m. balandžio 24 d.
Nr. 392 nutarimas; VŽ, 2008, Nr.51-1892). Programą vykdo Viešoji įstaiga „Vaiko labui“
ir jos parengti, turintys programos mokytojo kvalifikaciją, pedagogai.
Daugiau informacijos svetainėje http://www.vaikolabui.lt
Ugdymo procesą organizuoja kompetentingi, kūrybiški, aukštos kvalifikacijos pedagogai, kurie savo
darbe vadovaujasi demokratišku darbo stiliumi, taiko įvairius ugdymo(si) metodus, būdus, technologijas:
1. Funkcionalios aplinkos sukūrimas (grupėse sukurtos jaukios veiklos erdvės, vaikas gali pasirinkti
veiklą, laisvai judėti iš vienos erdvės į kitą, patrauklūs žaislai ir priemonės).
2. Kūrybinė sąveika (vaikas skatinamas interpretuoti, kurti, atrasti, jo sumanymai vertinami,
gerbiami, palaikomi ir reikalui esant plėtojami, praturtinami, priimami bendri susitarimai).
3. Spontaniškas ugdymas (pritariama vaiko veiklai, ji gerbiama ir laikoma vertinga patirtimi, vaiko
veikla palaikoma emocionaliai – vaikas pagiriamas, ir juo bei jo veikla džiaugiamasi kartu, ugdymui
panaudojamos įvairios netikėtos situacijos).
4. Į ugdymo procesą yra įtraukiami ir tėvai. Siekiama vaiko ugdymo(si) šeimoje ir darželyje darnos.